Essence Launcher Installation and Common Issues

Fabio

Staff member
Administrative
Messages
230
Reaction score
98
Points
28

Installation

  1. Download the Innadril Essence Launcher via this link.
  2. Complete the initial installation by clicking the 'Next' button whenever prompted
  3. You will be presented with a screen where your preferred language for the game client as well as the installation path.
    • We recommend you do not change the game path so as to avoid any potential issues. The launcher is capable of downloading the entire game client.
    • If you already have the Frost Lord client installed, you may change the game path to that of the Frost Lord client's.
  4. Once you are happy with your selections, hit the 'Install' button. The launcher will then check the game path for any outdated or missing files.
  5. As soon as the launcher's finished checking/downloading everything, a notification will pop up letting you know that the game is ready to be played. Just hit the 'Play' button!
Note:
We recommend that you always run our Launcher with administrator privileges. Right-click on the Launcher icon and click on the 'Run as Administrator' option
1638041776028.png


Updating

Whenever an update becomes available, the launcher will trigger a full check and update the necessary files. In the unlikely even that the changes mentioned in the published game client update notes are not reflected in your game client, we advise you to run a full check by hitting the 'File Check' link which is located next to the 'Play' button.


Common Issues​

Error: Cant connect server! (code: 1)

1637761239445.png


This could mean any of the following:
  • The server is offline
  • Connectivity issues from the player's side
  • Your ISP is blocking the connection to the server
Recommended Actions:
  1. Open Task Manager and terminate following processes: Play Innadril and LaunchRes.exe
  2. Restart your router
  3. Restart your computer
  4. Try opening our Launcher and joining in to the game!


My launcher does not update or launch the game
1. Fully uninstall the InnadrilEssence Launcher via Add/Remove Programs
2. Hit the Windows key, type %APPDATA% and hit enter
3. Delete the InnadrilEssence folder from %APPDATA%
4. Re-install the Launcher


'The file repair process cannot be completed due to the file being used by the game process.'
unknown.png


Open Task Manager and terminate the LaunchRes.exe process:
unknown.png
 
Last edited by a moderator:

BloodyNUX

Staff member
Administrative
Messages
16
Reaction score
2
Points
3
Установка

  1. Загрузите Innadril Essence Launcher по этой ссылке.
  2. Завершите первоначальную установку, нажимая кнопку «Далее» при появлении запроса.
  3. Вам будет представлен экран, на котором указан предпочитаемый язык для игрового клиента, а также путь установки.
    • Мы рекомендуем вам не менять игровой путь, чтобы избежать возможных проблем. Лаунчер может загружать весь игровой клиент.
    • Если у вас уже установлен клиент Frost Lord, вы можете изменить игровой путь на путь клиента Frost Lord.
  4. Когда вы будете довольны своим выбором, нажмите кнопку «Установить». Затем программа запуска проверит путь к игре на наличие устаревших или отсутствующих файлов.
  5. Как только лаунчер завершит проверку / загрузку всего, появится всплывающее уведомление о том, что игра готова к игре. Просто нажмите кнопку "Играть"!

Примечание: Старайтесь всегда запускать наш Launcher от имени администратора.
Щелкните правой кнопкой мыши на панели запуска и нажмите «Запуск от имени администратора».

1638041776028-png.2059


ОБНОВЛЕНИЕ

Как только обновление становится доступным, лаунчер запускает полную проверку и обновляет необходимые файлы. В том случае, если изменения, упомянутые в опубликованном Списке изменений, не отражаются в вашем игровом клиенте, мы советуем вам выполнить полную проверку, нажав «Check Files», расположенную рядом с кнопкой «Играть».

Возможные проблемы

Error: Cant connect server! (code: 1)
1637761239445-png.2046


Возможные причины:
  • Сервер не в сети
  • Проблемы с подключением со стороны игрока
  • Ваш интернет-провайдер блокирует соединение с сервером
Рекомендуемые действия:

  1. Откройте диспетчер задач и завершите следующие процессы: Play Innadril и LaunchRes.exe.
  2. Перезагрузите ваш роутер
  3. Перезагрузите компьютер
  4. Попробуйте открыть наш лаунчер и присоединиться к игре!


Мой лаунчер не обновляет и не запускает игру

  1. Полностью удалите InnadrilEssence Launcher с помощью «Установка и удаление программ».
    Нажмите клавишу Windows, введите% APPDATA% и нажмите Enter.
  2. Удалите папку InnadrilEssence из% APPDATA%.
  3. Переустановите Launcher.

«Процесс восстановления файла не может быть завершен из-за того, что файл используется игровым процессом».
unknown.png


Откройте диспетчер задач и завершите процесс LaunchRes.exe:


unknown.png
 
Top